måndag 25 februari 2013

Dagsrapport

Idag en underbar vinterdag med snö, sol och takdropp! Vem kan säga att de inte gillar vintern en sån här dag?

Nu blir dagarna längre hela tiden och det känns som att man kan börja andas igen, på något vis. Själv har jag sportlov men kommer, som lärare ofta gör, jobba ikapp lite grann. Ändå är det mest en njutning, dessa dagar, då jag kan gå upp när jag vill, planera dagen hur jag vill, och göra det jag känner för.

Jag hoppas alla andra också får en skön vecka, denna vecka på gränsen mellan vinter och vår. Sportlovet brukar kännas som finalen på vintern, avslutat av Vasaloppet, en av de mest genuina av svenska traditioner. Kanske kommer även jag att delta där någon gång, det är i alla fall en dröm som kanske är orealistisk men som jag vill ha kvar. Så kanhända står jag där i Mora någon gång i framtiden, i den framtid när jag har mer luft i mitt liv och har fler dagar att planera efter eget tycke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar