tisdag 26 juni 2012

Möten

Jag gillar att möta både gamla och nya vänner. Även korta möten kan vara mycket givande. Möten, liksom relationer, av vilket slag det än vara må, lär en något om en själv, samtidigt som man lär känna den andre. Grunden i mig blir tydligare då den speglas i en annan. Jag förstår bättre vem jag är, och vem jag inte är. Jag förstår kanske vem du är, lite grann i alla fall - beroende på hur mycket du visar.
   Du är en annan, och kanske har vi många beröringspunkter, kanske bara få. Men genom att du vill möta mig, ger du mig något. Ibland gåvor för livet att minnas, ibland insikter som sekundsnabbt tar plats i mig och bevaras, kanske osedda och otydda, men alltid värdefulla.

Varje dag en gåva, varje möte något att vila i, varje leende något att bevara, varje vän en källa att glädjas åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar