måndag 31 december 2012

Året som gått

Så här på årets sista dag kanske jag ska passa på att fundera lite över året som gått även på ett personligt plan. Jag kan inte säga att det blev riktigt som jag hoppats. Periodvis har det känts som jag haft en bra balans i livet, med enstaka roliga tillfällen insprängda. Men året slutade i ett par månaders alltför hög arbetsbelastning, vilket tärde mycket på mig. Det är inte roligt när krafter och mental förmåga inte räcker till för det man förväntas och vill göra. Mitt mål att förändra arbetssituationen så den blir mer dräglig känns fortfarande rätt avlägset, även om jag funnit bitar och sätt att handskas med stressen som fungerar bra. Men i slutändan är det alltid saker som ska göras, som ingen annan kan fixa och som måste ske innan ett visst datum. Det är svårt.

Livet är ju nu inte bara arbete, och jag vill helst ha min blogg som en zon där jag kan låta tankarna sväva runt annat, för avkoppling och mental påfyllning. Läsa, skriva, gympa, promenader och en del samvaro med släkt och vänner är positiva delar under året som gått. Att jag saknar någon vid min sida att dela livet med, ska inte förnekas, men det känns som en svår bit att påverka själv ... Mer tid att skriva är dock något som jag önskar inför nästa år, och resten får väl ge sig. Livet får visa vägen, brukar jag tänka!

Önskar så alla ett riktigt Gott Nytt År och hoppas att vi ses igen nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar