tisdag 24 juli 2012

Favoritpryl

Jag ser mig inte som särskilt prylgalen, men det finns vissa saker som betyder mer för mig än andra. Detta är ett exempel på en slags sak som är viktig för mig:

"Du finns framför mig, ännu tom och vit. Ibland har du ränder, men numera är du ofta helt blank och omöjlig att ta i min hand. Men vilken form du än har, så bär du alla möjligheter som inte förstörts än. Du blir mottagare av tankar, idéer, glada och positiva händelser lika väl som sorgliga och tråkiga. Du finns där, och väntar på mina ord.

Ibland får du finna dig i att bli hopknycklad och kastad i en papperskorg, eller raderad. Ibland blir du bortglömd, kanske i en ficka på ett par byxor som tvättas så att texten försvinner. Ibland blir du fullklottrad, ibland står bara enstaka ord på dig. Någon gång får dina tecken vandra vidare och bearbetas, andra gånger blir du bara liggande.

Du är en utväg, en vän, en som hjälper mig att reda ut mina tankar och bevara dem - för hur ofta glömmer jag inte annars de formuleringar som skapas i mitt huvud, under stilla stunder eller promenader.

Utan dig skulle livet kännas tomt och fattigare."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar