fredag 4 mars 2011

Lärarminne

När jag var ny som lärare berättade en förälder om en lärare som deras barn haft i sexan, innan han började hos oss, alltså i en annan skola. Denna lärare var så fantastisk och engagerad … och föräldern bertättade att han visste att läraren var kvar länge varje kväll i skolan, för att förbereda, planera och så … Att ha en sån lärare är förstås fantastiskt och så engagerade personer behövs! 
  
Kanske inte hållbart för alla dock .... Det finns hos mig en dröm om ett annat liv, där jag kan planera och reflektera i min egen takt utan att splittras … tills bläckfisken (jag) tappar armarna i sin ansträngning, eller huvudet går i spinn … och ger upp. Just nu en tid av återhämtning, sportlov ... och förhoppningvis ger det nya krafter :).
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar